Ano ang mas pinapanood ninyo?

Monday, July 14, 2008

Osang comback movie with Piolo Pascual

JOKER DETOR
Showbiz Top i-News

Osang comback movie with Piolo Pascual

Veteran actress Rosanna Roces, also known as Osang, is set to revive her acting career in films soon when she does a digital film opposite young actor Piolo Pascual.

"Atat na atat na akong ibuga ang nalalaman ko sa akting," said Roces.

"I-re-remake namin ang ‘City After Dark’ ni Ishmael Bernal. Di ba, dati ‘Manila By Night’ ‘yon pero hindi pinayagan ni Imelda Marcos na maipalabas dahil sa title kaya binago ang title, di ba?" recalled the actress, who was just a teener when the movie was shown.

According to Roces, it was Pascual himself who chose her as his co-star.

"Gagampanan ko ang papel na ginampanan ni Charito Solis, ‘yong asawa ni Johnny Wilson sa pelikula na dating hostess sa club," said the actress.

The millennium version of Bernal's opus will be directed by Adolf Alix, Jr.

Roces will also appear in another Alix project namely "Palahian" with seasoned actress Anita Linda and actress Katherine Luna.

"Natutuwa ako at nagbabalik na si Katherine. Magaling siya," Roces said.

Roces may be excited to do a film, but she said she is not too eager to go back to television. "Nalalaspag ako sa TV. ‘Yong puyatan," she said.

The actress looks fresh, younger, and sexier these days.

"Kasi, lagi lang ako sa bahay. At saka lagi akong happy sa pag-ibig," she said. She refused to say who inspires her, though.

Proud grandma

She is also happy fulfilling her duties as a grandmother.

"Nag-aalaga lang ako ng dalawa kong apo. Nanganak na ang misis ni Onyok (Roces' son)," she said excitedly.

She turned on her cellphone and showed off the image of her grandson.

"Tingnan mo. His name is Leon Alonzo."

She said she has given up her car wash business, and that she has a lot of free time these days.

"Iba na ang negosyo ko. At mas madalas, sa bahay lang ako," she said.

No comments: